De opmars van slimme HRIT-systemen en de snelle technologische ontwikkelingen zorgt ervoor dat de verwachtingen van eindgebruikers elke dag groeien. Om als HRIT-consultant en AMS-partner het verschil te maken, is het belangrijk om eindgebruikers te begrijpen. Dit kan met de ‘eXperience Level Agreement’ (XLA®) methode. De platform-agnostische HRIT-onderneming SuccessDay doet hier nog een schepje bovenop door de klantervaring van haar after go-live support vanaf nu te laten toetsen door een onafhankelijke partij.
Hiertoe hebben SuccessDay en NTTL een samenwerkingsovereenkomst getekend. Vanaf nu laat SuccessDay voor al haar Application Managed Services (AMS)-klanten de klantervaring extern monitoren. Het gaat hierbij om eXperience Level Agreements (XLA’s) die een waardevolle aanvulling zijn op SLA’s (Service Level Agreements), waarbij de focus doorgaans hoofdzakelijk ligt op de technische prestaties.
“Wij kijken met XLA naar de totale klantbeleving. Hierbij gaat het niet zo zeer om wat je doet, maar vooral om hoe je het doet. Is er bijvoorbeeld een storing? Dan draait de klantervaring zeker niet alleen om de reactietijd, maar ook om de manier waarop de klant te woord is gestaan en in hoeverre er begrip is voor de vervelende situatie die hierdoor ontstaat. Communicatie en empathie zijn minstens zo belangrijk als de technische oplossing”, licht Juul van Dongen, Director Operations bij SuccessDay de stap toe.
Onafhankelijk en onpartijdig
Het is een bewuste keuze van SuccessDay om de klantfeedback door een externe partij te laten verzamelen en analyseren. “Alles wat SuccessDay doet draait om twee elementen: klant- en medewerkerstevredenheid. Beide zijn even belangrijk. Dit komt voor groei of winst”, aldus Managing Director Bas Eggelaar. SuccessDay heeft al haar processen opgezet met deze twee elementen in het achterhoofd. Met deze manier van werken is SuccessDay volgens Eggelaar in no time de grootste onafhankelijke HRIT-supportpartner van organisaties. “Daarom is het logisch om hetgeen dat we toch al doen extern en onafhankelijk te laten toetsen door NTTL met beproefde methodieken. Een van onze kernwaardes is niet voor niets ‘Fair & Square’: we zeggen wat we denken en doen wat we zeggen. We behalen onze doelen op een eerlijke en integere manier en bij ons staat de klant altijd centraal.”
NTTL komt – net als SuccessDay – uit de Brainport-regio en helpt organisaties IT-contractprestaties te beheersen en te verhogen. “De XLA®-methode is een manier om afspraken te maken tussen de IT-dienstverlener en de klant over de klantbeleving en de business impact. Wij zijn trots op het feit dat SuccessDay als eerste HRIT-implementatiepartner en -consultant deze methode gaat gebruiken om de klantbeleving inzichtelijk te maken”, vertelt Jelle Wenselaar, Managing Partner en oprichter van NTTL.
Disruptive zijn én blijven
SuccessDay staat bekend om haar persoonlijke, betrokken aanpak die vaak haaks staat op de blackbox-ticketing aanpak van traditionele HRIT AMS-dienstverleners. Van Dongen: “Wij zijn vanaf het begin disruptive bezig geweest binnen de HRIT-markt. En we zijn ook van plan dat te blijven doen. Onze service is fundamenteel anders dan andere HRIT-partners en dat tillen we nu naar een nog hoger niveau door de intensieve klantrelatie die we al hebben ook nog eens te laten challengen door een externe partij. Ik ben nieuwsgierig naar de uitkomsten die ons helpen onze dienstverlening continue te verbeteren.”
*** Einde Persbericht ***
Download het persbericht met beeldmateriaal hier.
Voor vragen kunt u contact opnemen met Juul van Dongen, Director Operations bij SuccessDay,
06 46 447 976 of juul@successday.nl.
Voor meer informatie over NTTL kunt u contact opnemen met Jelle Wenselaar, Managing Partner en oprichter van NTTL, 06 29 000 836 of jellewenselaar@nttl.nl / https://www.nttl.nl/
Zie ook: Persbericht: SuccessDay laat klantbeleving extern toetsen door NTTL